Keresőoptimalizálás és az ügyfél

Keresőoptimalizálás

A SEO-t rendelő ügyfél tudatosabb az átlagnál?

Amikor a keresőoptimalizálás felől érdeklődő ügyfél megjelenik a porondon érdemes végiggondolnunk az alábbiakat.
Piackutatók gyakorta hívják föl a figyelmet (például Naresh K. Malhotra a Marketingkutatás c. művében), hogy bizonytalan talajra lépünk, amikor a vásárlót arról faggatjuk, miért is vette meg ezt vagy azt az áruféleséget.
Vásárlásaink oka ugyanis gyakran a “tudat alatti birodalmába esik”, csupán utólag ruházzuk fel a tudatosság ok-okozati összefüggéseivel, amikor például a kutató, az interjút készítő, a kérdezőbiztos ránk kérdez.

Érzetet, élményt és nem árut vásárlunk

Ráadásul amikor árut vásárlunk, szolgáltatást veszünk igénybe, akkor a marketing nagyjai szerint – Ogilvy szavaival élve – érzeteket vásárolunk, nem is magát az árut.
Minderről Levinson szó szerint azt mondja:

Tudományos tény: a legtöbb vásárlói döntés tudat alatti”.

Aki keresőoptimalizálást rendel, tudja, mit csinál

Én úgy tapasztalom, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) szolgáltatását megrendelő ügyfelek nagyon is tudatos döntés alapján teszik meg megrendelésüket: folyamatosan releváns találatokat, azaz potenciális ügyfeleket akarnak elérni a keresőkből.
Tehát joggal gondolhatjuk, valóban átlag feletti tudatosságot képvisel a keresőoptimalizálásban a megrendelő. Ő általában a küldetéses vásárlás megvalósítói közé tartozik.

A vásárlásnak több alfaját is megkülönböztethetjük

Nagy különbséget mutat például a

  • küldetéses vásárlás és az
  • impulzív vásárlás

Utóbbira jellemző például, amikor sorba állunk a pénztárnál és a hirtelen meglátott termékre rácsapunk. Éppen ezért tesznek polcot az áruházak, mindenféle rangú üzletek, boltok polcokat a pénztári sorban állók mellé, szemmagasságba tolva a vásárló szeme elé a portékát.
Ekkor nincs átfogó elemzés, nem mérlegeljük, hogy valóban szükségünk van-e a dologra vagy sem. Azt sem gondoljuk végig, a termék vajon megéri-e az árát, milyen helyet foglal el az árversenyben más termékekhez viszonyítva, megvehetnénk-e olcsóbban ugyanezt másutt. Kell és kész, ennyi az egész.

A SEO megrendelése természetesen nem ilyen.
Tájékozódás előzi meg, mérlegelés, információk egybevetése. A megtérülés (ROI) kalkulálása. Árakat vetünk össze, elérhetőségi mozzanatokat, referenciákat veszünk górcső alá.
Éppen ezen tényezők miatt a keresőoptimalizálást megcélzó ügyfél értékes! És általában kiemelkedő online marketing munkával meg is dolgozunk érte!

Mi a küldetéses vásárlás?

A küldetéses vásárlás olyan vásárlási folyamat, amely során a vásárlók egy adott cél érdekében keresnek termékeket vagy szolgáltatásokat, és aztán megvásárolják azokat. Ez a vásárlási folyamat különbözik az impulzusvásárlástól, amikor a vásárlók spontán döntenek a vásárlás mellett, és az érzelmi alapú vásárlástól, amikor a vásárlási döntés érzelmi reakciókból származik.

A küldetéses vásárlás általában akkor történik, amikor a vásárlók bizonyos problémát vagy szükségletet akarnak megoldani. Például, ha valaki keres egy új számítógépet, akkor a célja a megfelelő számítógép kiválasztása lesz, hogy megfeleljen az igényeinek és elvárásainak. Egy másik példa lehet az egészséges életmód megvalósítása érdekében történő élelmiszer-vásárlás.

A küldetéses vásárlás fontos szerepet játszik az üzleti világban, mivel a vállalkozásoknak meg kell érteniük a vásárlóik szükségleteit és elvárásait, és ennek megfelelően kell kínálniuk a termékeiket vagy szolgáltatásaikat. Az értékesítési folyamat során a vállalkozásoknak meg kell mutatniuk, hogy termékeik vagy szolgáltatásaik hogyan tudják megoldani a vásárlóik problémáit és elérni a céljaikat.

Mi az impulzív vásárlás?

Az impulzív vásárlás egy olyan vásárlási magatartás, amely során a vásárlók spontán és érzelmi alapú döntéseket hoznak a vásárlás során, anélkül, hogy előre megterveznék vagy fontolóra vennék a vásárlást. Az impulzív vásárlás gyakran akkor történik, amikor a vásárlók azonnali élvezetet, izgalmat vagy elégedettséget keresnek.

Az impulzív vásárlás lehetőségei sokfélék lehetnek, például az élelmiszerboltban való gyors vásárlás, amikor az ember éhes, vagy a ruhaboltban való vásárlás, amikor az illető hirtelen meglát egy vonzó ruhadarabot. Az impulzív vásárlás előfordulhat az online térben is, például amikor a vásárlók a közösségi média oldalakon vagy az internetes áruházakban böngésznek, és hirtelen megtetszik valami.

Az impulzív vásárlás lehetőségeire gyakran a kiskereskedők és a marketing szakemberek támaszkodnak, akik olyan módszereket használnak, mint például az akciók és az árkedvezmények, hogy ösztönözzék a vásárlókat azonnali vásárlásra. Az impulzív vásárlás azonban sokszor okozhat vásárlás utáni bűntudatot vagy elégedetlenséget, ha a vásárlók a vásárlás után rájönnek, hogy nem volt szükségük a megvásárolt termékre vagy hogy rossz döntést hoztak.

Tanácsadás

A szolgáltatást kínáló részéről az alapvető „fogás” a tanácsadás. Elmondja online felületén, milyen előnyök származhatnak a szolgáltatása igénybe vételéből. Például a linképítés megrendelésével miként juthat előrébb a potenciális ügyfél a weben.
Ezzel a módszerrel segíthet a szolgáltató anélkül, hogy durván rámenős lenne!

 

“Keresőoptimalizálás és az ügyfél” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. A linképítés valóban nagyon fontos a keresőoptimalizálás, a SEO szempontjából. A bejegyzésre (cikkre), vagy a főoldalra hivatkozó linkek szárnyakat adhatnak a céloldalnak, sőt a teljes webegységnek.
    Ennek felismertetése nélkül nem lehet ügyfelet vonzani. Viszont az ismeretnek elkötelezett ügyfél valóban tudatos partner lehet.

    Válasz
  2. Az online világ számtalan ismeretet kíván meg. Honlap, térképes megjelenés, közösségi média, mikroblog – hadd ne soroljam. Ehhez bizony szükség van a Világi Duguláselhárítás esetében is SEO szakemberrel történő konzultációra.
    Mindkét félnek tudatosnak kell lennie 🙂

    Válasz

Szólj hozzá!