Szakértő lett a mesterséges intelligencia

A szakértő titulus csupán egy trükk?

szakértők munkában

A rendszerváltást követően a győztes MDF-kormányt baloldali ellenzéke amatőr csapatnak igyekezett beállítani. Szakértői kormány követelésével riogatták a kormányt és a híveiket. A válasz sem késett sokat a szakértő szó ellehetetlenítésére, mert kijelentették: a szakértelem bolsevik trükk! Lám, a politika egy-egy szűk érdeke oltárán bármelyik fogalom eredeti értelmezését, bármelyik szó jelentését feláldozza. Civil legyen a talpán, aki ennek hatása alól ki tudja vonni magát!

Keresőmarketing, SEO szakértő létezik-e?

De lépjünk túl a politikán s maradjunk mondjuk az online marketing világába. Keresőmarketing szakértő keresőkifejezésre 25.900 honlapoldal jelentkezik be a weben, míg SEO szakértő titulust 95.800 webegység tart nyilván. (Google kereső, 2023. februári adat.) És akkor nézzünk rá az okokra is, mivégre ez a nagy „tülekedés”.
A szakértőség, az elmélyült hozzáértés fogalma, mibenléte, az elmélyült ismeretek foka egy SEO szakmai blogban kerül részletes ismertetésre, ilyen címmel: Légy szakértő – többen és jobban hallgatnak rád.

A mesterséges intelligencia (MI; AI) szerint a szakértő

Egy párbeszéd során a mesterséges intelligencia így fogalmazta meg az online szakértő ismertetőjegyét, amit persze tágan, minden szakmai ág szakértőjére érvényesíthetünk:

Online marketing szakértőnek az tekinthető, aki a digitális marketing területén szerzett tapasztalattal és ismeretekkel rendelkezik, és képes a célzott online kampányok, stratégiák tervezésére és végrehajtására.”

Az általánosítás alapja tehát a szakértelem és a tapasztalat, valamint a tervezés és végrehajtás képessége.
A mesterséges intelligenciáról mint szakértőről itt tudhatunk meg többet: Mesterséges intelligencia és online marketing

A szakértők szerint

Egyebek mellett a ROI a közösségi médiában c. könyvből idézik, mi is kell a szakértővé váláshoz a weben:

  • a közösségi hálózaton a saját márka létrehozása
  • a megfelelő hálózatok kiválasztása
  • az aktivitás helyének és idejének megválasztása
  • értékes tartalom közzététele
  • kapcsolódás más befolyásolókhoz
  • hálózataink, webegységeink összekapcsolása és népszerűsítése
  • a közösségi hálózaton megjelenő márkánk piaci népszerűsítése

A fentebb már hivatkozott kulcskifejezésekre – SEO-, illetve keresőmarketing szakértő – a web keresőinek elején elsősorban ügynökségek és jólismert szakemberek honlapjaival, blogjaival találkozhatunk. Ez aligha véletlen, hiszen a nem-szakértők vagy csak a szavakban szakértők aligha kerülhetnek tudásukkal az élbolyba.

Az ügynökség szóval kombinált marketing kifejezéseknél ugyanez a helyzet. Például: online marketing, digitális marketing, keresőmarketing, SEO ügynökség.

Érdekes, hogy míg általában a microblogok nem teljesítenek túl fényesen a web felkapott kulcsszavait hordozva, ebben a szegmensben szép számmal találunk a reblog, a blog pont hu és a trumbl szolgáltatóknál érlelt blogot.

Remélem, segítettem valamennyit a szakértésemmel, hiszen a blog célja a sokoldalúság és a tanácsadás!

Szólj hozzá!